Latest company updates and industry news

Un collegamento in entrata non può danneggiare il tuo ranking di ricerca su Google?

La risposta è semplice: il collegamento in entrata non può danneggiare il tuo ranking di ricerca. In caso contrario i concorrenti attiverebbero strategie per danneggiare il ranking dei siti web avversari. Tale scenario è al di fuori del tuo controllo.…
Continue reading

È necessaria la presentazione di un sito web ai motori di ricerca?

La semplice risposta è no: l'invio del motore di ricerca non è necessario. Oggigiorno la maggior parte dei motori di ricerca (in particolare Google) esegue la scansione e l'indicizzazione delle pagine seguendo i collegamenti. Utilizzando tale logica, un singolo link…
Continue reading

The Importance of Anchor Text in Back-links

The importance of anchor text with respect to a linking strategy cannot be overstated. Back-links are a huge part of the search engine algorithm. When initiating a linking campaign, it is vital that external sites link using the appropriate keywords and terms…
Continue reading

Absolute Links vs. Relative Links – SEO Value

The debate between absolute links and relative links continues to live on in the SEO world. The individual significance of each has been contested, but it is widely regarded that absolute links provide better SEO value on the whole than relative links.…
Continue reading

Incorporation of Company Branding and SEO

SEO is not an exact science. This becomes apparent when trying to incorporate both SEO and branding into a strategy. This process is finicky to say the least. On the one side, SEO deals with the placement of keywords and phrases. On…
Continue reading

Strategic Use of Images in Search Engine Optimization

When assessing page structure and layout, there is a subtle, yet strategic way to use images in an SEO-friendly manner (beyond ALT tags) that improves your search rank while allowing you to integrate the necessary marketing message(s). Confused? Let’s look at an example:…
Continue reading